Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mezinárodní den dětí v hořkosladké polevě

Mezinárodní den dětí. Soutěže, vyhrávání, odměny. Cukrátka, hračičky a serepetičky. Co byste si přáli, aby vám rodiče k MDD nadělili?

Vzpomínám na své dny dětí, na to, jak jsme dostávali balíčky se sladkostmi, jak jsme soutěžili a jak ve škole panovalo nepsané pravidlo, že na MDD se nezkouší a nepíší písemky.

Letos jsem se rozhodla, že si k MDD pořídím vlastní dětský balíček. Nakoupila jsem pár dobrůtek. Nerada bych dělala reklamu cukrovinkám, pokusím se tedy některé alespoň popsat - tak třeba malou bonboniéru, jejíž bonbonky ukrývají lok pirátského moku, průhledné tvrdé oválky s ovocnou příchutí - nejoblíbenější bývávaly červené; zelené bonbonky pojmenované podle vačnatce, bílé mentolové bonbonky, kterými jsme nabíjeli umělohmotné pistole a stříleli po sobě a byla to ohromná legrace, ubrečené keksy, horské oplatky, sušenky k tancování. Ráda bych otevřela žlutou plechovku s bonbony pojmenovanou podle nejteplejšího ročního období... žel ta se už nevyrábí. Také jsem nesehnala pískací lízátko. Jistě chápete, že jsem coby děcko byla, podobně jako všechny děti, pěkně mlsná. Kromě toho se schovává v balíčku malý plyšový šamánek, jenž žije v rybníčku a klábosí s noční oblohou, a jedny dětské omalovánky.

Co byste si přáli, aby obsahoval váš balíček k MDD?

V práci často konverzuji s různě starými dětmi. Rozhovory se točí kolem oblíbených hraček, her, míst, kde žijí a jejich rodiny. Tomuhle klukovi bylo téměř šest let:

„Kdybych ti mohla dát k MDD balíček, co bys chtěl, aby v něm bylo?“
„Čipsy.“
„A co bonbonky?“
„Čipsy.“
„Ty nemáš rád bonbonky? Ani gumový medvídky? Ty mají rádi všichni…“ nedám se.
„Mám nejradši čipsy.“
„Hm… a co ještě?“
„Pejsky!“
„Šmarjá, ty jíš pejsky?“
„Ale né, babička má dva pejsky a já bych za ní rád jel, abych si s nimi mohl hrát.“
„A co ti v tom brání?!“ reaguji automaticky.
„Teď to nejde. Babička bydlí na Ukrajině.“

Já vyrůstala v míru. Tedy v tom na věčné časy. Ve sladké nevědomosti. Jako k Bohu jsem vzhlížela k pánovi, který mě šátkoval, nějakou dobu chodila do Pionýra. Ta nevědomost byla v mém nevědomí kořeněná kolektivním napětím, takže vlastně byla taková… taková… no… hořkosladká.

Ona hořkosladkost se na mě přilepila i při tomto rozhovoru.

Zmohla jsem se jen na: „To se ti určitě splní. Jen musíš ještě chvíli počkat….“

Své děti jsem nechala nakouknout do svého balíčku a povyprávěla o tom, jak dobrodružné bylo vytáčet číslo na telefonu a při zpětném kroucení ciferníku doufat, že vám ona zarážka neusekne ukazováček. Nebo jak jsme vybírali mezi jedním, pak dvěma televizními kanály, a s nadšením sledovali Večerníčka v šest i v sedm hodin. Z balíčku jsem vytáhla ty hustý omalovánky a vysvětlila jim, že omalovávat podle vzoru bylo za mých dob děsný terno, a dodala, že tehdy pastelky voněly. A pak jsem jim něco nabídla. A něco zbylo i pro mě.

Večer jsem si vzpomněla na toho klučinu z práce.

Jeho vysněný balíček by jistě obsahoval kamion plný čipsů, dva psy, babičku a mír.

Balíček k MDD 2023

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Alena Nezbedová | pátek 2.6.2023 8:30 | karma článku: 10,07 | přečteno: 240x
  • Další články autora

Alena Nezbedová

Kdo si hraje, nezlobí

Nejlepší přítel, parťák a pomocník současnosti. Kdo ho nemá, jako by nebyl. Ano, mám na mysli přenosné dnes už víceúčelové telefonní zařízení. Jistě že mobil. Milášek...

2.4.2024 v 8:00 | Karma: 4,63 | Přečteno: 142x | Diskuse| Společnost

Alena Nezbedová

Kdo si počká, ten se...

Možná to znáte. Nejdřív umrtvení dásně i tváře. Pak se jde na věc. Trh, škub a je to. Ale před tím si musíte chvilinku počkat... kde že? Přeci v čekárně na stomatochirurgii!

25.3.2024 v 8:00 | Karma: 10,83 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Alena Nezbedová

Strašpytel by air

Aviofobie znamená ve zkratce strach z létání dopravním prostředkem, který je k letu určen. Toto je krátký a téměř veselý příběh o tom, jak jsem letěla. Nerada, ale letěla. Je pozdravem pro ty, kteří se nebojí přiznat, že se bojí.

29.1.2024 v 8:00 | Karma: 14,02 | Přečteno: 358x | Diskuse| Cestování

Alena Nezbedová

Pro Nellinku Š.

Událost na FFUK všechny zasáhla. Ptáme po smyslu a hledáme způsoby, jak se s ní vyrovnat. Na otázku „Proč?“ jsem také hledala odpověď. Adresovala jsem ji dětské autorce obrázku, který byl k vidění na sloupu u vchodu do budovy.

8.1.2024 v 8:00 | Karma: 14,83 | Přečteno: 367x | Diskuse| Společnost

Alena Nezbedová

Konečně dovolená...

... doprava, ubytování, strava, zdravotní pojištění, opalovací krém, repelent, kinedryl, šitíčko, pitíčko, holínky a plavky... opravdu jste na nic nezapomněli?

30.6.2023 v 8:30 | Karma: 15,82 | Přečteno: 499x | Diskuse| Cestování

Alena Nezbedová

Těsto netěsto

Těsto na Jánský chlebíček jsem dostala týden před rodinnou oslavou. I s návodem. Prý že přinese štěstí mně i mojí rodině. V čem takové štěstí spočívá a co vše, uvěříme-li tomu, může způsobit nepřesné dodržování postupu přípravy?

29.5.2023 v 8:30 | Karma: 8,27 | Přečteno: 229x | Diskuse| Společnost

Alena Nezbedová

Cer (šach) mat!

Cermat coby tvůrce testů k jednotným přijímacím zkouškám na střední školy a gymnázia, se stává v posledních letech noční můrou dětí, rodičů a možná i učitelů. Jak vnímá zkoušku předčasné dospělosti jedna celkem obyčejná Cer-matka?

11.5.2023 v 9:42 | Karma: 26,66 | Přečteno: 3368x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 8
  • Celková karma 9,83
  • Průměrná čtenost 683x
Matka dvou dospívajících dětí, věřící nevěřící hledač rovnováhy bytí oplývající uměleckým nadáním a smyslem pro humor.

Seznam rubrik